Vážení pacienti, rodiče našich pacientů, vážíme si vaší důvěry a zájmu o vyšetření na našem pracovišti. S pomocí moderních diagnostických a léčebných metod se vám budeme snažit zmírnit vaše zdravotní obtíže, navrátit vaše zdraví. K tomu je však nutná i vaše spolupráce. Proto váš žádáme o dodržování následujících doporučení.
Níže uvedené povinnosti se vztahují i na zákonného zástupce, popřípadě osoby určené zákonným zástupcem, nebo jiné doprovázející osoby našich pacientů.
- Pacient je povinen se dle zákona o zdravotních službách řídit vnitřním řádem zdravotnického zařízení. Prosíme pacienty a jejich doprovod o dodržování našeho řádu.
- Dodržujte individuální léčebný a diagnostický postup navržený zdravotnickým personálem.
- Pravdivě informujte ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu a dodržování léčebného režimu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb.
- Ke zdravotnickým pracovníkům se, prosím, chovejte dle zásad slušného chování, řiďte se jejich pokyny.
- Pokud se ve vaší domácnosti vyskytuje infekční virové, bakteriální či parazitární onemocnění, vždy nám toto oznamte předem telefonicky.
- Ctíme práva pacientů. Etický kodex „Práva pacientů ČR“ navazuje na tento vnitřní řád. Pokud máte nějaký námět, stížnost či problém, můžete jej popsat a hodit do schránky před vstupem do budovy, napsat na náš e-mail ambulance@detskaneuro.cz, případně si vyžádat osobní či telefonickou konzultaci s lékařem.
- Při vstupu budeme požadovat: předložení průkazky pojištěnce, žádanku od dětského lékaře či jiného specialisty. Dále prosím vezměte s sebou dokumentaci vašich dětí z již absolvovaných vyšetření. Ideálně kopie. Pokud nemáte kopie a lékař bude zprávy požadovat sestra je může zkopírovat (cena kopírování viz aktuální ceník ambulance). Dále můžeme požadovat, abyste prokázal/a svou totožnost platným dokladem s vaší fotografií (občanský průkaz, pas, povolení k pobytu), rozsudek o svěření do péče atd.
- Při jakékoliv změně pojišťovny, jména, adresy bydliště, čísla telefonu, mailu, zaměstnavatele, hlaste tyto změny bezodkladně.
- Veškerá vyšetření jsou předem objednána. Pokud máte akutní problém domluvte se sestřičkou na návštěvu na určitou hodinu.
- Na veškeré prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat. Nenechávejte proto, prosím, tyto záležitosti na poslední chvíli.
- Prosím, objednejte se včas k vašemu předoperačnímu vyšetření. Zde je nutné naplánovat potřebná doplňková vyšetření (laboratoř, EEG, EMG…) Nenechávejte, prosím, prohlídku na poslední chvíli před termínem vaší operace.
- Dodržujte datum a čas objednání. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit včas na sjednaný termín, termín zrušte. Jak víte, naše ordinace je plně vytížená a váš termín velmi rychle a rád využije někdo jiný.
- V případě, že se bez omluvy nedostavíte na objednaný termín, budeme po vás požadovat zálohu 500,--Kč, abyste se mohli znovu objednávat.
- V případě, že dorazíte na objednaný termín s více než pětiminutovým zpožděním, může být vaše návštěva u lékaře přeložena nebo odmítnuta, aby nedošlo k narušení časů objednání ostatních pacientů. Doporučujeme proto ponechat si dostatečnou časovou rezervu.
- V případě, že se bez omluvy opakovaně nedostavíte na objednaný termín předáváme vás zpět do péče praktického lékaře. Tuto skutečnost vám oznámíme písemně, spolu s odůvodněním.
- Respektujte, že pořadí pacientů určuje lékař. Skutečně se maximálně snažíme dodržovat časy objednání. Bohužel mohou nastat nepředvídatelné situace, kdy se čas objednání může změnit. Nejčastěji se tak děje kvůli náročnosti problému pacienta před vámi, který vyžaduje od lékaře více času, než bylo plánováno. Tuto situaci nejsme schopni předem ovlivnit, protože často nevíme, co pacienta k lékaři přivádí. Ponechejte si proto, prosím, dostatečnou časovou rezervu v případě, že poté někam spěcháte.
- Uklízejte po sobě. Naše ordinace disponuje košem na odpadky. Veškeré odpadky, prosím, vyhazujte.
- Respektujte a dodržujte, prosím, platná vládní nařízení. Máme na mysli zejména nošení ústenek nebo respirátorů v době epidemie/pandemie.
- Opakované recepty předepisujeme u pacientů s dlouhodobě kompenzovanou nemocí, kde je dobře nastavená dlouhodobá léčba. Ale i v tomto případě je nutné na vyzvání lékaře na kontrolu přijít, většinou po 6-12 měsících dle povahy nemoci a stavu pacienta. Další opakované recepty vystavujeme až po této kontrole. Vyřízení vaší žádosti o recept probíhá po ordinačních hodinách, proto recept obdržíte během 2-3 pracovních dnů.
- Nemůžeme brát všechny telefony. V ordinaci neustále zvoní telefon. Sestřička se však musí primárně věnovat potřebám pacientů fyzicky přítomných v ordinaci a až poté může přijímat telefonní hovory. Sestřička se opravdu snaží volat zpět, ale není v našich silách reagovat na každé volání. Proto prosím mějte trpělivost. Zkuste zavolat později.
- Souhlas s výkonem. Nepožadujeme písemný souhlas se žádným výkonem prováděným v ordinaci, s výjimkou případů, které stanoví zákon. Z tohoto důvodu je důležité, abyste vyjádřili svůj nesouhlas ústně, pokud s výkonem nesouhlasíte.
- Ceník služeb, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění, najdete na našich internetových stránkách a v čekárně ordinace. Je vaší povinností uhradit cenu za výkon, který nehradí zdravotní pojišťovna; pokud nevíte, zda a jak je daný výkon zpoplatněn, zeptejte se, prosím.
- V čekárně ani v ordinaci netelefonujte. Berte, prosím, v potaz, že v čekárně mohou být nemocní lidé, kterým není dobře, a vaše hovory je mohou rušit. V případě, že si potřebujete nutně zatelefonovat, odejděte, prosím, na chodbu, abyste nerušili ostatní.
- Nikoho verbálně ani fyzicky nenapadáme, nekřičíme ani nezvedáme hlas. Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí, jaké zde máme. V případě, že nejste s něčím spokojeni nebo vás něco rozzlobí a situace se v danou chvíli jeví jako zde neřešitelná, obraťte se, prosím, na personál ordinace, který vám pomůže situaci v klidu vyřešit a najít optimální možné východisko. Porušení této povinnosti je považováno za obzvláště závažné porušení léčebného režimu, nerespektování vnitřního řádu našeho zdravotního zařízení. A znamená okamžité oprávněné ukončení péče.
- Pacienty nemluvící česky můžeme ošetřit pouze v případě, že přijdou v doprovodu tlumočníka, který je kompetentní tlumočit mezi jazykem pacienta a češtinou.
- Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu. Porušení této povinnosti je považováno za obzvláště závažné porušení léčebného režimu.
- Je zakázáno, jakkoliv ničit a poškozovat vybavení, interiér ordinace a čekárny.
- Prostory čekárny jsou monitorovány kamerovým systémem se záznamem pro vaši i naši bezpečnost.
- V ordinaci se můžete setkat se studenty zdravotních škol či lékařských fakult. S jejich přítomností v ordinaci při vašem ošetření však nemusíte souhlasit.
- Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem provozovatele zdravotnických služeb. Nahlížet do ní, pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, resp. zákonní zástupci, opatrovníci, zmocněnci (uvedení v „Souhlasu s poskytováním informací“ a to jen v uvedeném rozsahu) a osoby stanovené obecně závaznými předpisy (Orgány činné v trestném řízení, Orgány sociálního zabezpečení apod.).
- Telefonický kontakt do ordinace, provozní doba, seznam smluvních pojišťoven poskytovatele zdravotnických služeb jsou umístěna na viditelném místě v čekárně a webových stránkách.
Porušení těchto povinnosti je považováno za závažné porušení léčebného režimu, nerespektování vnitřního řádu našeho zdravotnického zařízení.
Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného a hrubého porušení tohoto vnitřního řádu můžeme vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. V případě ukončení Vaší péče z důvodu porušení vnitřního řádu vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu. Lékař může oprávněně ukončit péči, v případě, že pacient a jeho zákonný zástupně přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro poskytování zdravotních služeb v souladu se stavovským předpisem č. 10 České lékařské komory – “Lékař má právo odmítnout péči je-li přesvědčen, že se nevytvořil potřebný vztah důvěry mezi ním a pacientem”. Je však povinen doporučit a v případě souhlasu zajistit vhodný postup v pokračování léčby
V Ostravě dne 1. 12. 2024